Vrijmifilmpje: wat mensen willen

Het vrijmifilmpje als samenvatting en afsluiting van de week, soms luchtig en soms met meer diepgang. Deze week een mooie animatie van het boek Drive, geschreven door Daniel Pink, over wat mensen willen.

Door: 

Arjan Hamberg

Als HR-professional kun je nog zo gericht zijn op de business en geweldig samenwerken met de manager, uiteindelijk gaat het om de mensen. Waarom ga je elke dag naar je werk? Welke behoefte bevredigt het werk? Wat drijft je?

Wat mensen willen. Dit is een van de belangrijkste vragen waar Daniel Pink met zijn laatste boek Drive een antwoord op probeert te geven. Het antwoord van Pink luidt: autonomie, meesterschap en doel (autonomy, mastery and purpose), dat is wat mensen intrinsiek motiveert om te presteren.

RSA heeft hiervan een prachtige animatie gemaakt. Met een mix van striptekenen en aansprekende quotes laat de maker zien waarom extrinsieke motivatie niet langer (voldoende) werkt en wat intrinsieke motivatie kan opleveren. Het is een inspirerende manier om het centrale thema van Pink’s boek over te brengen en ik ben nu enorm gemotiveerd om Drive zelf te gaan lezen.

Profiel: 

Dossier: 

Onderwerpen: 

Reactie toevoegen

Filtered HTML

  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Toegelaten HTML-tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <h2>
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • Adressen van webpagina's en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en paragrafen worden automatisch gesplitst.